FANDOM

Z doświadczenia wiem, że lepiej najpierw w głowie ustalić sobie pewne aspekty dotyczące naszej postaci. Jednak są też tacy, którzy wolą to zrobić "na chama" czyli pisać zapis bez żadnych pomysłów, to co przyjdzie po prostu w owej chwili do głowy.

Praktycznie na każdym forum znajduje się pewne podpunkty w zapisach do danej grupy, np:

[b]Imię:[/b] 
[b]Wiek:[/b] 
[b]Płeć:[/b] 
[b]Charakter:[/b] [b]Historia:[/b]

Dane jest nam to uzupełnić w dość ciekawy i obszerny sposób, w ten sposób administrator będzie miał pewny podgląd na naszą postać, a i również inni będą znali główne informacje na temat niej.

Zacznijmy od pierwszego pola: Imię - To zależy od naszej wyobraźni, kreatywności, i od tego co lubimy. Ja osobiście lubię celtyckie imiona, lub po prostu wchodzę w jakiś kreator online i wyskakuje mi kilka propozycji. Ostatnio jednak grywam moją jedną ze starszych postaci: Thorvaldem.

Więc skoro już mamy imię, to przedstawia się w taki sposób; [b]Imię:[/b] Thorvald. Teraz przechodzimy do wieku, robimy to samo z tym polem tylko po prostu wpisujemy wiek naszej kreowanej postaci. W moim przypadku to jest różne, zależnie od forum na jakim gram. Thorvald był już psem, koniem, wilkiem, czasami nawet człowiekiem - dlatego trzeba było dostosować to do tematyki forum, czyli wychodzimy nam takie coś; [b]Wiek:[/b] 5 lat. Dwa pola mamy już za sobą, właściwie zajmuje to zaledwie kilka sekund, jednak ja muszę się rozdrobnić aby wytłumaczyć jak to dokładnie działa. Nie każdy ma taką świadomość że na 95% for ogólny zapis jest obowiązkowy. W kolejnym wpisujemy płeć naszej postaci (tutaj nawet nie ma czego opisywać).

No dobra, część podstawową już skończyliśmy - chociaż, Wy pewnie zrobiliście to dawno! Zajmijmy się najdłuższymi, a zarazem najistotniejszymi punktami takimi jak charakter oraz historia. W charakterze najlepiej się rozpisać, to właśnie jest taki "zbiornik" wiedzy o przystosowaniu naszej postaci; może być smutna, flegmatyczna, szczęśliwa, głupkowata, altruistyczna itp. Nie piszemy oczywiście cech i wad po przecinku, po prostu lepiej sobie ustalić wcześniej czym będzie się kierować w życiu, co jest dla niej ważne itd. Tu potrzebna jest kreatywność, i organizacja (aby tekst nie był zbyt chaotyczny). Najlepiej rozpisać się nad charakterem, dzięki czemu możemy "skrócić" historię, napisać kilka najważniejszych zdań - i tyle. Chyba że administrator podaje wymagania, i wpisuje minimalną ilość zdań.

Cały kod aż do charakteru wygląda tak:

[b]Imię:[/b] Thorvald
[b]Wiek:[/b] 5 lat
[b]Płeć:[/b] Samiec
[b]Charakter:[/b] [...]Jaki jest Thorvald? Dziwny, to pewne. Zmienny jak płeć piękna, o tysiącu twarzach. Jego codzienną misją jest kreowanie ideału. Tylko nie kogoś, ale siebie. Dąży do doskonałości, pozostawiając za sobą tylko kilka moralnych uczuć. To nawet fajna zabawa. Często próbuje zdobyć czyjeś zaufanie, zamiast robić sobie tysiące wrogów - a potem te zaufanie zaprzepaszcza, tak specjalnie żeby się zabawić. Czym byłby świat bez zabawy? W stosunku do tych "swoich" których naprawdę lubi, jest dość przyzwoity. Ale nie przesadnie, żeby nie wyobrażali sobie zbyt dużo. Jego pragnienia nie są spełnianiem czyichś oczekiwań, w sumie nawet nie lubi nikogo zadowalać. On jest taki samowystarczalny, trochę jak truteń który nie robi nic pożytecznego. Ale Thor jest sam dla siebie pożyteczny. Jego narcyzm jest tak widoczny na zewnątrz, że większość person które przybywają w jego obecności mają dość tego podwyższonego ego. A on przecież nie miał żadnej traumatycznej przeszłości, nikt go nie bił, nie znęcał się psychicznie - wszystko w porządeczku. Więc czemu miałby robić z siebie ofiarę losu? To stało się tak popularne, że można rzygać takimi zachowaniami. Przeważnie takie charakterki są zmęczone życiem, smutne, nic nie mówią. Thor czasami też często milczy, ale to wtedy oznacza że chce Cię złapać za gardło i zabić, albo myśli nad czymś ważnym - co nie daje mu spokoju. Zachowuje się jak chodząca apokalipsa, wulkan który zaraz ma wybuchnąć. Jednak ma szacunek do każdej istoty, którą nawet planuje zjeść. Dlaczego? Bo duma i honor. To są dwie najważniejsze rzeczy w życiu każdego psa. Przynajmniej on tak twierdził, pożyło się kilka lat, zobaczyło, zrozumiało. Jest jak pijawka, która szuka tylko miejsca do zaczepki. Charakteryzuje się jednak błogim spokojem ducha, lecz na zewnątrz potrafi przybrać tyle emocji aby sprawiać wrażenie biednego, lub nieszczęśliwego...

No i ostatnie pole to historia, wpisujemy z grubsza biografię naszej postaci którą sobie wykreowaliśmy, lub dopiero teraz nad tym myślimy. Z reguły pisze się; od narodzin postaci, do przybycia niej do danej krainy (czyli forum). Ostatniego pola już nie będę pisać, bo wiecie co robić.

Jeśli zobaczę tekst z pola charakteru to osobiście wyrwę uszy, trzeba pamiętać że wszelakie kopiowanie, i z lekka edytowanie bez zgody autora - jest karalne. To jest mojego autorstwa, i zostało to użyte na potrzeby artykułu. Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki